Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

ΕΡΕΥΝΑ: Κι άλλα οφέλη από την άσκηση!

Η Γυμναστική βοηθά σε ψυχολογία, συνεργασία, κοινωνικοποίηση και επιδόσεις. Τόσο, που μελετούν τον πολλαπλασιασμό ωρών άσκησης στα σχολεία.


Get Rainbowed, αγώνας τρεξίματος για την προώθηση της άσκησης, Πράγα 2015

Έρευνες που διεξήχθησαν σε βρετανικά πανεπιστήμια συνδέουν τη σωματική άσκηση με τη βελτίωση στις σχολικές και μαθησιακές επιδόσεις. Μάλιστα με 1 στα 3 παιδιά στη Βρετανία να είναι παχύσαρκα ή με υψηλότερο από το φυσιολογικό βάρος όταν ολοκληρώνουν το Δημοτικό, υπάρχει η σκέψη να ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα η φυσική άσκηση και εκπαίδευση σε επίπεδα ανάλογα με τα βασικά μαθήματα.

Όπως αποδείχθηκε, έφηβοι που συμμετείχαν σε έντονες αθλητικές δραστηριότητες σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά, η γλώσσα και η φυσική.

Η πρωινή αθλητική δραστηριότητα, μάλιστα, καθώς και τα ενδιάμεσα, σύντομα διαλείμματα άσκησης, έδειξαν ότι έχουν καλύτερα αποτελέσματα στη συγκέντρωση των μαθητών και τη συμμετοχή τους μέσα στην τάξη.

Όχι μόνο όμως. Φαίνεται ότι τα διαλείμματα γυμναστικής βοηθούν επίσης στη συμπεριφορά των μαθητών μέσα στην τάξη, τη μεταξύ τους συνεργασία και τη δουλειά τους σε ομάδες.

Ένα αναμορφωμένο ημερήσιο πρόγραμμα με βάση τα παραπάνω θα μπορούσε να έχει την εξής μορφή: 20 δευτερόλεπτα προθέρμανσης και στη συνέχεια 20-40 δευτερόλεπτα έντονης δραστηριότητας, όπως επιτόπια πηδηματάκια ή ασκήσεις ισορροπίας, που θα ακολουθούνται από σύντομη χαλάρωση που θα επαναφέρει τους σφυγμούς στα φυσιολογικά επίπεδα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάκτηση της συγκέντρωσης και προσοχής των παιδιών μέσα στην τάξη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας παράγοντας που κάνει τα παιδιά να επιδεικνύουν αρνητική συμπεριφορά ή έλλειψη συνεργασίας είναι το γεγονός ότι δεν αισθάνονται να έχουν τον έλεγχο σε οτιδήποτε κάνουν: δεν τους ανήκουν οι δραστηριότητές τους αλλά και τα ίδια δεν ανήκουν επίσης πουθενά. Ωστόσο συμμετέχοντας σε αθλητικά δρώμενα, τα παιδιά νιώθουν μέρος μιας ομάδας. Μπορεί να ακούγεται κοινότοπο, ωστόσο η συμμετοχή σε ομάδες και η συνεργασία είναι στοιχεία που λείπουν όλο και περισσότερο από τη ζωή των σημερινών παιδιών.

Αν σκεφτεί μάλιστα κανείς ότι για τα κορίτσια το ποσοστό συμμετοχής σε αθλητικές δραστηριότητες συγκριτικά με τα αγόρια είναι το μισό, είτε λόγω ελλιπούς κινητοποίησης από την οικογένεια είτε λόγω χαμηλής αυτοπεποίθησης και φόβου της αποτυχίας, φαίνεται ότι υπάρχει περιθώριο τα παιδιά και οι έφηβοι να αναπτύξουν μέσω της γυμναστικής και της άθλησης ανθεκτικότητα και ανεπτυγμένες μαθησιακές ικανότητες.
πηγή:http://www.doctv.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου