Στο ερώτημα απαντά ελληνική έρευνα που κατέγραψε τον βαθμό της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
Η Ελένη Δελίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και η Ουρανία Ματσούκα, επίκουρη καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και ο Νικόλαος Διγγελίδης, αναπληρωτής καθηγητής ΤΕΦΑΑ στο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΘ), μελέτησαν στοιχεία που αφορούσαν 799 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ' τάξης του δημοτικού, από 35 σχολεία του νομού Έβρου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα παιδιά επηρεάζονται από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται και συμπεριφέρονται ανάλογα. Όπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεγάλες αυλές, ήταν πιο δραστήρια από τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεσαίου μεγέθους ή μικρές αυλές. Παρομοίως, οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούσαν σε σχολεία τα οποία διέθεταν επαρκή εξοπλισμό στην αυλή τους ήταν σημαντικά πιο δραστήριοι και δραστήριες από τους μαθητές και μαθήτριες που φοιτούσαν σε σχολεία με αυλή ανεπαρκώς εξοπλισμένη.
«Αυτό το αποτέλεσμα ενισχύει την άποψη ότι οι μεγάλες σχολικές αυλές με πλούσιο εξοπλισμό παιχνιδιού και άθλησης μπορούν να ωθήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε πιο δραστήριες συμπεριφορές. Τα συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κανείς από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι ότι οι σχολικές αυλές θα πρέπει να είναι απλοί χώροι, οι οποίοι να επιτρέπουν στα παιδιά να τρέξουν τριγύρω και να κινηθούν ελεύθερα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος» εξηγεί ο κ.Διγγελίδης.
πηγή:health.in.gr
Η Ελένη Δελίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και η Ουρανία Ματσούκα, επίκουρη καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και ο Νικόλαος Διγγελίδης, αναπληρωτής καθηγητής ΤΕΦΑΑ στο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΘ), μελέτησαν στοιχεία που αφορούσαν 799 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ' τάξης του δημοτικού, από 35 σχολεία του νομού Έβρου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα παιδιά επηρεάζονται από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται και συμπεριφέρονται ανάλογα. Όπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεγάλες αυλές, ήταν πιο δραστήρια από τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεσαίου μεγέθους ή μικρές αυλές. Παρομοίως, οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούσαν σε σχολεία τα οποία διέθεταν επαρκή εξοπλισμό στην αυλή τους ήταν σημαντικά πιο δραστήριοι και δραστήριες από τους μαθητές και μαθήτριες που φοιτούσαν σε σχολεία με αυλή ανεπαρκώς εξοπλισμένη.
«Αυτό το αποτέλεσμα ενισχύει την άποψη ότι οι μεγάλες σχολικές αυλές με πλούσιο εξοπλισμό παιχνιδιού και άθλησης μπορούν να ωθήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε πιο δραστήριες συμπεριφορές. Τα συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κανείς από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι ότι οι σχολικές αυλές θα πρέπει να είναι απλοί χώροι, οι οποίοι να επιτρέπουν στα παιδιά να τρέξουν τριγύρω και να κινηθούν ελεύθερα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος» εξηγεί ο κ.Διγγελίδης.
πηγή:health.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου