Τα κοινωνικά δίκτυα πλέον βρίσκονται παντού, και για πολλούς δεν αποτελούν «πολυτέλεια» ή «ειδική» ενασχόληση, αλλά μέσο καθημερινής αλληλεπίδρασης, ενημέρωσης και επικοινωνίας.
Μία από αυτές τις περιπτώσεις, και μάλιστα από ελληνικά χέρια, είναι και το Bookia: ένα κοινωνικό δίκτυο «για βιβλιοφάγους», το οποίο απευθύνεται στους φίλους του βιβλίου, παρέχοντάς τους σειρά πολύτιμων δυνατοτήτων και «παντρεύοντας» τους κόσμους του Διαδικτύου και του βιβλίου, που πολλοί, εκ πρώτης όψεως, θα θεωρούσαν διαμετρικά αντίθετους.
Ο Παναγιώτης Σιδηρόπουλος, διαχειριστής και έχων την τεχνική ευθύνη για το Bookia, σκιαγραφεί το προφίλ του πρωτότυπου αυτού ελληνικού κοινωνικού δικτύου.
Πώς προέκυψε η ιδέα για το Bookia;
Η προσωπική εμπειρία είναι αφορμή συνήθως για ιδέες αλλά και ενέργειες. Ως αναγνώστης αντιμετώπιζα δυσκολία στο να βρω πληροφορίες για βιβλία που ήθελα να διαβάσω και όταν λέω πληροφορίες εννοώ κύρια γνώμες από ανεξάρτητες πηγές και ειδικά από άλλους, απλούς αναγνώστες, και όσο το δυνατόν περισσότερες ώστε να αποφασίζω με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Με τη διαπίστωση ότι ο χώρος του βιβλίου δεν είχε οργανωθεί ως κοινωνικό δίκτυο, αποφάσισα να το υλοποιήσω με σκοπό αυτό να αναδειχθεί ως ο χώρος όπου οι αναγνώστες γράφουν τη γνώμη τους για τα βιβλία που διαβάζουν και συμβουλεύονται τις γνώμες άλλων για βιβλία που θέλουν να διαβάσουν. Έτσι, να συγκεντρώνεται σε ένα σημείο η συλλογική άποψη για κάθε βιβλίο.
Αυτό ήταν και θα είναι το κεντρικό αντικείμενο του Bookia. Όμως, γύρω από αυτό έχουν αναπτυχθεί επιπλέον υπηρεσίες που το καθιστούν ακόμα πιο ενδιαφέρον και εργαλείο καθημερινής χρήσης. Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε εδώ όλη την ενημέρωση για τα βιβλία και τους δημιουργούς τους αλλά και να δημιουργούμε δικό μας πρωτότυπο περιεχόμενο.
Το Bookia έχει πολλά βιβλία καταχωρημένα (204.414 σήμερα!). Αυτά τα βιβλία αναζητούν τα μέλη και δημιουργούν σχέσεις, π.χ. «το έχω», «το θέλω», «το διάβασα», «αγαπημένο», «το χαρίζω» κ.ά., διαμορφώνοντας έτσι αυτό που λέμε «Η Βιβλιοθήκη μου», τα βιβλία δηλαδή που έχει επιλέξει κάποιος, ομαδοποιημένα βάσει των σχέσεων. Βλέποντας τη «Βιβλιοθήκη» ενός μέλους του Bookia, βλέπουμε τα βιβλία που διάβασε, ποια του άρεσαν κ.λπ. παίρνοντας μία εικόνα αλλά και λεπτομέρειες για τις αναγνωστικές προτιμήσεις του. Άλλες ενδιαφέρουσες υπηρεσίες είναι η ενημέρωση για το τοπ τεν στα βιβλιοπωλεία, οι κληρώσεις καινούργιων βιβλίων, οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με βιβλία, οι λίστες των βιβλίων που χαρίζονται ή ανταλλάσσονται, τα ρεπορτάζ και τα βίντεο από τις εκδηλώσεις βιβλίων, οι συνεντεύξεις με συγγραφείς, οι προτάσεις του Bookia, η λίστα των βιβλιοπωλείων σε όλη την Ελλάδα και πολλά ακόμη που αξίζει πιστεύω να ανακαλύψει ο κάθε αναγνώστης.
ΠΗΓΗ:http://www.huffingtonpost.gr
Ο Παναγιώτης Σιδηρόπουλος, διαχειριστής και έχων την τεχνική ευθύνη για το Bookia, σκιαγραφεί το προφίλ του πρωτότυπου αυτού ελληνικού κοινωνικού δικτύου.
Πώς προέκυψε η ιδέα για το Bookia;
Η προσωπική εμπειρία είναι αφορμή συνήθως για ιδέες αλλά και ενέργειες. Ως αναγνώστης αντιμετώπιζα δυσκολία στο να βρω πληροφορίες για βιβλία που ήθελα να διαβάσω και όταν λέω πληροφορίες εννοώ κύρια γνώμες από ανεξάρτητες πηγές και ειδικά από άλλους, απλούς αναγνώστες, και όσο το δυνατόν περισσότερες ώστε να αποφασίζω με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Με τη διαπίστωση ότι ο χώρος του βιβλίου δεν είχε οργανωθεί ως κοινωνικό δίκτυο, αποφάσισα να το υλοποιήσω με σκοπό αυτό να αναδειχθεί ως ο χώρος όπου οι αναγνώστες γράφουν τη γνώμη τους για τα βιβλία που διαβάζουν και συμβουλεύονται τις γνώμες άλλων για βιβλία που θέλουν να διαβάσουν. Έτσι, να συγκεντρώνεται σε ένα σημείο η συλλογική άποψη για κάθε βιβλίο.
Αυτό ήταν και θα είναι το κεντρικό αντικείμενο του Bookia. Όμως, γύρω από αυτό έχουν αναπτυχθεί επιπλέον υπηρεσίες που το καθιστούν ακόμα πιο ενδιαφέρον και εργαλείο καθημερινής χρήσης. Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε εδώ όλη την ενημέρωση για τα βιβλία και τους δημιουργούς τους αλλά και να δημιουργούμε δικό μας πρωτότυπο περιεχόμενο.
Το Bookia έχει πολλά βιβλία καταχωρημένα (204.414 σήμερα!). Αυτά τα βιβλία αναζητούν τα μέλη και δημιουργούν σχέσεις, π.χ. «το έχω», «το θέλω», «το διάβασα», «αγαπημένο», «το χαρίζω» κ.ά., διαμορφώνοντας έτσι αυτό που λέμε «Η Βιβλιοθήκη μου», τα βιβλία δηλαδή που έχει επιλέξει κάποιος, ομαδοποιημένα βάσει των σχέσεων. Βλέποντας τη «Βιβλιοθήκη» ενός μέλους του Bookia, βλέπουμε τα βιβλία που διάβασε, ποια του άρεσαν κ.λπ. παίρνοντας μία εικόνα αλλά και λεπτομέρειες για τις αναγνωστικές προτιμήσεις του. Άλλες ενδιαφέρουσες υπηρεσίες είναι η ενημέρωση για το τοπ τεν στα βιβλιοπωλεία, οι κληρώσεις καινούργιων βιβλίων, οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με βιβλία, οι λίστες των βιβλίων που χαρίζονται ή ανταλλάσσονται, τα ρεπορτάζ και τα βίντεο από τις εκδηλώσεις βιβλίων, οι συνεντεύξεις με συγγραφείς, οι προτάσεις του Bookia, η λίστα των βιβλιοπωλείων σε όλη την Ελλάδα και πολλά ακόμη που αξίζει πιστεύω να ανακαλύψει ο κάθε αναγνώστης.
ΠΗΓΗ:http://www.huffingtonpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου