Tο πολυβραβευμένο ντεμπούτο του σκηνοθέτη Βίσαρ Μορίνα αφηγείται μια ιστορία για την μετανάστευση, από την πλευρά ενός μικρού αγοριού το οποίο μένει πίσω
Η ταινία την οποία στέλνει το Κόσοβο στις υποψηφιότητες για το ξενόγλωσσο Όσκαρ, είναι το ντεμπούτο του 37χρονου σκηνοθέτη Βίσαρ Μορίνα, ο οποίος ζει στην Γερμανία, στην οποία μετανάστευσε με τους γονείς του, όταν ήταν 15 χρονών. Θέλοντας να πει μια ιστορία για την μετανάστευση των συμπατριωτών του, από την πλευρά ενός μικρού αγοριού το οποίο μένει πίσω, γράφει και σκηνοθετεί ένα ρεαλιστικό δράμα που δεν μιλάει μόνο για την μετακίνηση των ανθρώπων για την αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, αλλά και για την εξαιρετικά επώδυνη στην διαδικασία της (καθώς τον εκθέτει σε κάθε είδους ενήλικη βία), ενηλικίωση του ήρωά της (εκπληκτικός ο μικρός Βαλ Μαλόκου), την απώλεια της αθωότητας του, αλλά και της εμπιστοσύνης του απέναντι στην πατρική φιγούρα, την μοναδική σταθερότητα της ύπαρξής του.
Ξεροκέφαλος, πεισματάρης, αποφασισμένος και τολμηρός, δεν θα αφήσει τίποτε να τον σταματήσει, ακόμα κι όταν θα πρέπει να παραβιάσει ηθικούς ή άλλους κανόνες, καθώς θα βρεθεί βαθιά μέσα στην δίνη της εκμετάλλευσης από τους ενήλικες που συναντά στο διάβα του, αλλά και από όλους εκείνους που επωφελούνται από την μετακίνηση των παράτυπων μεταναστών, από χώρα σε χώρα. Ο Μορίνα τονίζει παραθέτοντας μικρές λεπτομέρειες, το αδιέξοδο και την αφόρητη πραγματικότητα στο Κόσοβο εκείνης της εποχής, τον Σερβικό αποκλεισμό, την γκρίζα καθημερινότητα, την πατριαρχική φύση της οικογένειας, τον ευνουχισμό των νέων από την θρησκευτική και την φυλετική παράδοση, τους εθνικούς διαχωρισμούς. Με τα ίδια μελανά χρώματα, αποτυπώνει και την Γερμανία των κλειστών στρατοπέδων για τους μετανάστες, των τεταμένων σχέσεων, ανάμεσα σε εκείνους που έχουν χαρτιά με τους παράτυπους, το αρτηριοσκληρωμένο σύστημα της γραφειοκρατίας της, την άκαμπτη τήρηση των νόμων. Μικρές και μεγαλύτερες εκρήξεις βίας στην διαδρομή της Οδύσσειάς του, αποτυπώνονται ανεξίτηλα στο θυμικό του Νόρι, με την τελευταία σκηνή να συνοψίζει εκπληκτικά τον εφιάλτη μιας ύπαρξης ρευστής, όπως είναι αυτή που ζουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά προσφύγων και μεταναστών και πάλι στις μέρες μας, στην Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Ύστερα από την πανελλήνια πρεμιέρα στην ενότητα Ματιές στα Βαλκάνια του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κι έχοντας κερδίσει το βραβείο κοινού στην αθηναϊκή του πρεμιέρα στο πλαίσιο του περσινού Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το Βραβευμένο με την Κρυστάλλινη Σφαίρα καλύτερης σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι 2015 και με σημαντικές διακρίσεις στο 33o Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Μονάχου, ΒΑΒΑΙ/Ο Μπαμπάς Μου, θα προβληθεί για τρεις μόνο ημέρες. στις 28, 29 και 30 Νοεμβρίου, αποκλειστικά στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ, Σταδίου 28, στη Στοά Κοραή.
Ιnfo: Ο Μπαμπάς Μου (Babai). Κοινωνική Δραματική. Γερνανία - Κόσοβο - Π.Γ.Δ.Μ. - Γαλλία 2015. Πρεμιέρα: Δευτέρα 28 Νοεμβρίου. Σκηνοθεσία: Βίσαρ Μορίνα. Παίζουν: Αστρίτ Καμπάσι, Βαλ Μαλόκου, Αντριάνα Ματόσι, Ενβέρ Πετρόβτσι. Θα προβληθεί αποκλειστικά στο Άστορ, στις 28, 29 & 30 Νοεμβρίου. Αμέσως μετά η ταινία θα είναι διαθέσιμη στο MUBI. Όσοι παρακολουθήσουν την ταινία στο Άστορ θα έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν συνδρομή 2 μηνών στο MUBI.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Το DOCTV.GR δίνει πέντε (5) διπλές προσκλήσεις για την προβολή της ταινίας στο Άστορ την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου, στις 8 το βράδυ. Μπορείτε να στείλετε e-mail στο events@doctv.gr με το ονοματεπώνυμό σας και το όνομα της ταινίας έως τις 12:00 το πρωί της Τρίτης 29 Νοεμβρίου. Θα ειδοποιηθείτε με e-mail την ίδια μέρα.
πηγή:http://www.doctv.gr/page.aspx?itemid=spg10495
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου